El Bàsquet Club MoraBanc Andorra i la Federació Andorrana de bàsquet han presentat avui una nova edició del 3×3 at school, una iniciativa promoguda per la Fiba i que compta amb el patrocini de Pyrénées i MoraBanc i la col·laboració del Govern d’Andorra.

L’acte ha servit per anunciar la continuïtat del projecte però també per fer balanç d’una primera edició que va confirmar totes les expectatives positives que havia despertat. Les xifres no enganyen: En la seva primera edició, 3×3 at school ha comptat amb la participació de 1878 escolars. S’ha cooperat amb 6 sistemes educatius i 25 centre escolars del país. I s’han jugat 2750 partits.

No és que hagi estat una sorpresa, nosaltres estàvem segurs que aniria bé però quan veus la repercussió que ha tingut i la quantitat de criatures que han gaudit del bàsquet és impossible que no se’t dibuixi un somriure de satisfacció” ha manifestat el General Manager del MoraBanc Andorra, Francesc Solana, que ha afegit “a banda dels components de valors esportius que conté aquesta iniciativa no es pot negar que s’ha convertit en una eina molt valuosa per atraure nens i nenes al nostre esport”.

“Coordinar les trobades no ha estat feina fàcil però estem molt contents de com ha funcionat tot i de la col·laboració que hem tingut amb tots els centres escolars” ha explicat Jaume Tomàs, Director Tècnic de la Federació Andorrana de bàsquet i coordinador de la base del MoraBanc Andorra. “La nostra intenció és seguir creixent” ha continuat Tomàs (Alma Mater del 3×3 at school) “i augmentar el nombre de practicants i la qualitat de les trobades i dels entrenaments que hem realitzat a les escoles”. Tant Tomàs com Solana han coincidit en considerar “clau” el fet que el 3×3 at school estigui coincidint amb el boom pel bàsquet ACB que viu el país darrerament. Els jugadors del MoraBanc Andorra han participat en totes les trobades i la seva presència ha estat molt celebrada pels escolars. “Per altra banda, l’¡expansió del 3×3 a nivell mundial és indiscutible, d’aquí el suport de la Fiba, i és un format que en aquestes edats ens va molt bé per introduir el bàsquet” ha conclòs Jaume Tomàs.

La directora de màrqueting de Morabanc, Mireia Maestre, i el director de Màrqueting de Pyrénées, Joaquim Serrahima, han destacat en les seves intervencions el nivell i la positiva repercussió social del 3×3 at school.