Comença el somni europeu del MoraBanc Andorra

Comença el somni europeu del MoraBanc Andorra 2560 1440 BC Morabanc Andorra (web oficial)

Dia històric pel Bàsquet Club MoraBanc Andorra, que ha anunciat que disputarà la pròxima edició de l’Eurocup. L’entitat que presideix Gorka Aixàs torna a les competicions europees 22 anys després de la Copa Korac 1995/96, l’única presència fins ara en l’arena continental. La roda de premsa en què s’ha fet oficial la decisió s’ha celebrat aquesta tarda i en ella el president ha estat flanquejat per la Directora de màrqueting de MoraBanc, Mireia Maestre i pel Director Gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.

“Hem volgut anunciar aquesta decisió acompanyats dels dos dels tres pilars fonamentals en els que es suporta aquest projecte. La iniciativa privada amb MoraBanc i la pública amb Andorra Turisme i per extensió el Govern d’Andorra. El tercer pilar són els nostres aficionats, la seva il·lusió és la que ens impulsa” ha començat exposant Gorka Aixàs subratllant el tó històric de la compareixença. El president ha continuat apel·lant a valors comentats altres cops els darrers anys de creixement del projecte “ sempre hem dit que el nostre creixement serà com a projecte de país i anar a Europa, sense dubte ho és. Cada cop que per mèrits esportius se’ns ha plantejat un repte, hem rebut el suport per seguir endavant. Com ara, en què la gran temporada passada ens dona l’oportunitat de jugar a Europa i ho farem per mèrits esportius, perquè ens hem classificat. Com sempre hem fet”.

Aixàs ha volgut remarcar que la decisió de jugar Eurocup no s’ha fet oficial fins que el club ha pogut reunir els 300.000 euros que s’havien marcat com a essencials per poder arrodonir un pressupost ambiciós “no haguéssim iniciat aquesta aventura si no haguéssim sentit aquest suport, com ha estat el cas i volem donar les gràcies a les empreses que ens han donat suport i que s’aniran coneixent les pròximes setmanes”

El Director Gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha afirmat que “per nosaltres l’Eurocup serà una oportunitat d’explicar la marca Andorra en els països en els que jugui el MoraBanc Andorra” i ha afegit “a dia d’avui tenim un projecte guanyador, un projecte winner, cal felicitar el MoraBanc Andorra per la feina que ha fet aquesta temporada”.

La Directora de màrqueting de MoraBanc, Mireia Maestre ha exposat que “els resultats hi son i també un suport social que potser no es podia imaginar quan el projecte va començar, us volem felicitar per tot el que heu aconseguit” i ha afirmat també que “davant del fet que us heu tornat a guanyar a la pista el lloc on jugareu nosaltres havíem d’estar al vostre costat en aquest nou repte”.

Aixàs ha volgut exposar la categoria de la competició que disputarà el Bc MoraBanc Andorra “l’Eurocup és la segona competició de clubs més important d’Europa, quant a nivell esportiu i organitzatiu. Prop de 40 canals de televisió europeus van transmetre la competició en directe en la seva darrera edició” ha explicat parlant de la repercussió mediàtica però també s’ha referit abastament al nivell dels equips participants ”estem entre els 24 inscrits de l’Eurocup en una llista que impressiona. Hi ha dos campions d’Europa (Partizan de Belgrad i Limoges), els equips turcs (Galatasaray, Darussafaka Dogus o Tofas Bursa) amb un potencial econòmic d’Eurolliga, el mateix podríem dir dels rusos (Zenit Sant Petersburg, Lokomotiv Kuban o l’Unics Kazan de Quino Colom), una franquicia que pot fitxar jugadors NBA com el Hapoel Jerusalem, el Lietuvos Ritas que és referència en el mític bàsquet lituà, els emergents alemanys com Bayern de Munich o Alba de Berlin o el Dolomiti Energia Trento del nostre conegut Beto Gomes que lluita per ser campió d’Itàlia. Tot això sense oblidar els coneguts Herbalife Gran Canària i Retabet Bilbao Basket. En definitiva, estar immersos en aquest repte ens esperona molt a tots I és una nova prova per l’equip i pel club”.

 

Close Cart
Back to top