Poliesportiu d’Andorra. Dilluns 2 de març. Sobre les 12h45 minuts. 1000 nens i nenes de 12 a 14 anys escoltaven en escrupulós silenci la història d’abusos que va patir quan era com ells l’exjugador de bàsquet Iñaki Zubizarreta. Posar-li cara i veu al terror que generen en els nens aquestes situacions ha estat fonamental perquè l’acte de la campanya de l’ACB Actuemos contra el Bullying que ha tingut lloc avui a la BMB hagi estat un èxit. I és que no només Zubizarreta ha generat aquesta atenció. L’event presentat pel periodista de la cadena Cope Fernando Evangelio ha posat els escolars davant les històries exposades per Carmen Cabestany, de l’associació NACE, l’expert en cyberbullyng Javier Pernas o qui ha recollit més crits d’aprovació, la influencer catalana Àngela Marmol.

“És una xacra, un monstre amb cara de nen” ha manifestat el president de l’ACB Antonio Martín avui abans de l’acte, al que s’ha referit com un “partit molt important que hem d’intentar guanyar”. “Tenim molts nens i nenes a càrrec del club i el que hem de fer és intentar formar-los com a bones persones i actes com el d’avui van en la direcció del que volem impulsar des de l’Escola de valors” ha manifestat el president del MoraBanc Andorra, Gorka Aixàs. En la mateixa direcció ha anat el ponent central de l’acte i un dels principals motors de la campanya, l’exjugador Iñaki Zubizarreta, que ha exposat que “es tracta de conscienciar tothom que el bullying no és un tema fàcil i en el que tothom té responsabilitat”. La ministra d’educació Ester Vilarubla ha anat més enllà afirmant que “el que s’ha de fer amb cada cas és denunciar-lo per poder posar en marxa els plans d’acció per solucionar-ho”. Ha estat l’acte més multitudinari celebrat fins ara en la campanya de l’ACB, Actuemos contra el Bullying. La col·laboració entre el MoraBanc Andorra i el ministeri d’educació del Govern ha fet possible portar aquesta campanya al país.