El MoraBanc Andorra ha acabat tombant a un rocós Recoletas Salud San Pablo Burgos en un partit que ha acabat amb final feliç després de molta lluita i no abaixar els braços. D’aquesta manera, i amb Shannon Evans II liderant, els de Joan Plaza sumen la tercera victòria del curs i guanyen per primera vegada al Coliseum de Burgos a l’ACB.
Començava el partit amb Artem Pustovyi sent l’home pels nostres. L’ucraïnès sumava en els dos primers atacs tricolors, superant així la xifra dels 2.500 punts a la Lliga Endesa, però el San Pablo Burgos ens aconseguia aturar i agafava confiança al davant (minut 6, 13-6). Els errors defensius permetien als locals anotar fàcil sota el cèrcol i tenir segones i terceres opcions, i Joan Plaza es veia obligat a aturar el partit (minut 7:30, 19-11). El criteri arbitral no afavoria a un MoraBanc que era molt castigat en la feina d’igualar la intensitat de l’equip que més faltes comet a la competició, i el primer quart finalitzava amb el 25-17. Veient en primera persona de quin pal aniria la cosa, sumat a l’orgull ferit dels jugadors vers les injustícies, donàvem un gran pas endavant en ambdós cèrcols. Shannon Evans II, el millor del partit amb 27 punts i 31 de valoració, s’ho agafava personalment i protagonitzava un parcial de 2-9 favorable en l’arrencada del segon quart (minut 12, 27-26). Els locals anaven sumant rebots ofensius, i això continuava sense ser bona senyal. Els problemes s’engreixaven al ser penalitzats amb les tres faltes personals d’Artem Pustovyi i Morris Udeze, però el sacrifici al darrere ens feia mantenir el rival a ralla. L’aspecte estadístic que més ens ha catapultat en l’arrencada de competició era ara el nostre taló d’Aquil·les. El 1 de 12 en triples era el principal impediment de poder anar per davant en una primera part que finalitzava amb l’ajustat 44-42.
Tot i la manca d’encert, el ritme de l’enfrontament era tricolor, i calia donar-hi continuïtat a la represa. Tot i perdre moltes possessions per causes que encara ens costen d’entendre, s’igualava la lluita en el rebot i havíem aconseguit un 19-25 per ajustar la diferència a només 2 punts. Kyle Kuric, amb Leo Meindl intentant treure’l del partit constantment, trencava el malefici des del triple, però un Dani Díez molt per sobre dels seus números (21 punts, 5/9 en triples) liderava als seus (minut 25, 60-53). En aquell moment Pustovyi tornava a pista, i era novament castigat, ara assenyalant-li la quarta falta personal. L’entrada de Rafa Luz, el lideratge “in crescendo” de Shannon Evans i l’atreviment de Justin McKoy ens feien tornar a igualar l’encontre fins tancar el tercer període amb el 70-68. El darrer quart començava amb un triple d’Evans que ens col·locava per davant (minut 31, 70-71), però l’alegria duraria poc. Parcial en contra, que s’allargava fins al 8-0, i feia perillar les esperances de victòria (minut 34, 81-73). Quan més negra pintava la cosa, Evans i Pustovyi ens feien tornar a somiar (minut 36, 81-77), però de nou Díez ens clavava l’estocada (minut 36:30, 84-78). La sorra del rellotge anava caient i cada petita errada podria ser decisiva, però el fet de no haver baixat mai els braços acabaria amb premi gros. El MoraBanc Andorra girava com un mitjó el partit. Fent-se fort al darrere i jugant amb els nervis d’un San Pablo Burgos que no guanya des de la primera jornada, el partit, i la victòria andorrana, s’acabaria decidint amb un parcial nostre de 0-11 de molt, molt mèrit. Shannon Evans II posava la cirereta al seu tros d’actuació, mentre que Stan Okoye feia cridar a tota Andorra darrere la pantalla amb una esmaixada en contraatac que ens feia gairebé lligar un duel que estava molt complicat (minut 38, 84-89). Amb cap fred i bona feina s’acabaria tancat el partit amb el més que merescut 86-93.
El pròxim partit serà el diumenge 23 de novembre a les 12:00 hores davant el Joventut Badalona al Pavelló Toni Martí, vuitena jornada de la Lliga Endesa.
CAT
CAS